Voor veel internationale merken blijft wereldwijde zoekmachineoptimalisatie een
vrijwel onontgonnen arena. Volgens Oban Multilingual zoekt 70% van het internet
vragen zijn niet in het Engels.
Ondanks de vele SEO-blogs waarop ik me abonneer, zie ik heel weinig informatie
geplaatst op wereldwijde SEO-strategieën. Hieronder heb ik een aantal verzameld
internationale best practices voor SEO en tips voor wereldwijde zoekmachineoptimalisatie.
1. Gebruik lokale domeinextensies: de meest effectieve strategie voor
internationale SEO ligt het meest voor de hand. Als u probeert te optimaliseren voor
Google.ca en je domein heeft een .ca extensie, dan heb je een groot voordeel
(hoewel het nog steeds heel goed mogelijk is zonder.) Naast het domein
extensie, kijkt Google waarschijnlijk naar de locatie van het IP-adres van uw server
de geografische relevantie van uw site bepalen.
2. Vertaling is niet genoeg: velen gaan ervan uit dat een woord-voor-woord Google
vertaling van bestaande website-inhoud zal resulteren in hoge rankings op
internationale SERP’s. Nuttige mensen die ooit een woord-voor-woord vertaling hebben gelezen
van een andere taal naar Engels beseffen dat dit geen goed idee is. Je krijgt misschien
in de SERP’s, maar uw kans om de bezoeker te converteren en klein tot nul.
3. Krijg links van internationale domeinen: als uw site een goede
diversiteit aan inkomende links van vele domeinextensies (.co.uk, .ca, .fr, enz.),
Google begint uw site op te merken op de niet-Amerikaanse versies van Google.
4. Links naar internationale domeinen: hoewel ik niet zeker weet of dit zal gebeuren
rankings echt verbeteren, het laat in ieder geval zien dat je deelneemt aan een global
community door te linken naar internationale bronnen.
5. Landingspagina’s voor zoekwoorden en landen: ik heb ontdekt dat zoekers dat soms doen
een zoekopdracht op trefwoord en voeg hun landnaam eraan toe. (bijv. “ipods uk”) Door
door een bestemmingspagina voor deze combinatie te optimaliseren, kunt u beginnen met rangschikken voor de
voorwaarden.
6. Doe internationaal zoekwoordonderzoek: het heeft geen zin om te krijgen
uw zoekwoordsuggesties en tellingen van hulpprogramma’s voor zoekwoorden die alleen Amerikaanse resultaten tonen.
Met de internationale SEO-tool voor zoekwoorden van Aaron Wall kunt u zoekwoordgegevens ophalen
15 verschillende landen.
7. Ken de lokale taal: iedereen die naar een ander Engels is gereisd
sprekende land weet dat er aanzienlijke verschillen zijn in het lokale jargon. Voor
een van mijn klanten ontdekte bijvoorbeeld dat ‘winkel’ vaker wordt gebruikt dan
“op te slaan.” in veel Europese landen.
8. Overweeg lokale zoekmachines: Google is niet bepaald de baas
hele wereld van zoeken… nog niet. Terwijl het nog steeds de nummer # 1 motor is
internationaal, lokale motoren zoals Voila in Frankrijk, Ansearch in Australië,
of Yandex in Rusland zijn erg populair. Als u zich richt op een bepaalde lokale
publiek, loont het om de algoritmen van andere zoekmachines naast Google te begrijpen.
Het internet maakt de wereld kleiner. In de toekomst,
vooruitstrevende bedrijven zullen profiteren van wereldwijde zoekacties
verkeer, niet alleen uit eigen land.